09 Şubat, 2012

| Surrealism is Calling |

Istanbul'da Bir Sürrealist ve Salvador Dalí ..


''Her sabah uyandığımda Salvador Dalí olmanın eşsiz keyfini yeniden yaşıyorum.“Geleceğim hakkında  hiçbir şey bilmiyorum. Kendim için de büyük bir gizemim ben. ''Bir deliyle aramda tek bir  fark: Ben deli değilim'' diye açıklar hayata bakışını Dali . ''Ben sihre inanırım; son tahlilde sihir düş gücünün gerçekliğe yansımasını sağlayan bir kuvvettir bence.''  


Dali’nin başlıca esin kaynağı düşler, korkular ve hayaller.. Ve Dali, resim sanatının akışına yön veren eserleriyle şimdi İstanbul’da.Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ev sahipliğinde, gerçekleştirilen Salvador Dali  23 Aralık 2011- 26 Şubat 2012 tarihleri arasında Tophane-i Amire'de gerçekleşiyor


Kapıdan içeri girdiğiniz anda ,Dali'nin sihirli dünyasında buluyorsunuz kendinizi. Karşınızda kocaman bir Dante ve Dali resimleri . Resimlerden büyülenmemeniz mümkün değil . Sanırım Dali'nin resimlerinin en büyük kusuru , fazla mükemmeliyetçi olması. Dali'nin en çok çalıştığı konu ,sürrealist objeler yaratmak olmuş. Dali'ye sürrealizm nedir diye sorarlar ? O da  ''benim'' diyerek cevap verir.  Dalinin resimlerinde kendini anlattığı apaçık ortada anlaşılan . Gidin , görün , oturun düşünün derim . Dali'nin bu essiz dünyasını kaçırmayın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder