31 Temmuz, 2012

Tatil Rotası Notları| SANTORİNİ


Sönmüş bir volkanın Yamacında ki saklı cennet.
Bu yaz için bir kaç tatil planım vardı fakat bu gideceğim rota hiç aklıma gelmemişti yâda öyle demeyelim çekilişle  karar vereceğim torbanın içinde ki yerler  arasında beklenmiyordu. Her şey birden bire ani bir şekilde gelişti, iyi ki de böyle gelişmiş. On kişilik bir arkadaş grubumuzla gitmeye karar verdik Santoriniye. İyi ki, de gitmişim zaten gitmek istiyordum, önümüzde ki senelerde şimdi görmüş oldum o saklı cenneti. Yediklerim benim; gördüklerim sizin olsun :) Ege deniz’inin en fotojenik adası Santorini, aslında suya gömülmüş dev bir volkanın ağzında.


1450 yılında meydana gelen volkanik patlama sonucu parçalanmış ve büyük bir adaya dönüşmüş. Bir parçası ay şeklini almış ve Santorini’yi oluşturmuş en son 3600 yıl önce faaliyete geçmiş ve halen aktif halde olduğu söyleniyor. Santorini hayallerin ötesinde bir ada, eğer hayal kurup gitmişseniz, hayalleriniz gördüklerinizin yanında sönük kalabilir aman dikkat! Santorini olağan üstü bir ada, seyrine, manzarasına, denizine doyum yok.
       
Naz Life


Bir de adanın oluşumu konusunda bilginiz varsa gördükleriniz size daha büyük heyecan veriyor. Aslında bir volkanın ağzındasınız ve bulunduğunuz yerin dünyada eşi yok. Dünyadaki en güzel gün batımının Santorini’de olduğunu iddia edenler hiç de az değildir sanırım. Gün batımını özel kılan, güneşin her gün denizden yükselip, denizden batması. Dolayısıyla gökkuşağı gibi inanılmaz renkler eşliğinde ve caldera manzarasında, her gün meydana gelen bir olayı nefes nefese izliyor ve derin düşüncelere dalabilirsiniz.  Paris’te kahvaltı Londra’da öğle, New-York’ta akşam yemeği yiyenler; gün batımını Santorini’de izlesinler derim. 


 Santorini Ege’nin en sıra dışı adası bence. Santorini’nin kırmızı, kahve ve yeşil renklerle bezeli volkanik tepelerinin etekleri ile bembeyaz bir şerit gibi evlerle çevrelemiş,otantik sokakları ,caddeleri ve kemerleri birbirine bağlayan merdivenleriyle hayli ilgi çekici ve büyülü..Ben en çok denizin mavi rengine hayran kaldım dediklerine göre öyle bir mavi hiçbir yerde yokmuş, Yunanlıların yalancıyısım walla :) Santorini adası hayattayken görülmesi gereken yerlerden biri bence , ben anlatmayım resimler konusun diyorum .


 Sevgiler Nazz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder