28 Kasım, 2012

Kent Duvarları

Duvarlar toplumun aynasıdır” diyen Burhan Doğançay'ın Kent Duvarları sergisini görmek çok istiyordum ve fırsat bulup ,bitmesine çok az bir zaman kala nihayet görebildim. Sergiyi uzunca bir süre önce Eylül ayında görsemde yazmaya yeni fırsat bulmuş bulunmaktayım :)


Sergiyi gezmeye başladığımda , düşünceler akmaya başlamıştı  kafamda . Bir insan 50 senede nereden bulur bu kadar kapıyı ? Türk Sanatının önde gelen İsmi  Burhan Doğançay bu güzel kapıları bulmuş ve bizlere gösterdi . 1960 'lardan beri bugüne duvarlar aracılığıyla modern ve çağdaş kent kültürünün toplumsal , kültürel ve politik dönüşümlerini aratırmış.Bir kent gezginiymiş kendisi ve 50 yıl dünyanın farklı ülkelerindeki duvarların izlerini sürmüş. Kent Duvarlarının Yarım Yüzyıl ; Retrospektifi  çalışmasında 14 ayrı dönemi anlatıyor bizlere. Sergiyi gezdiğimde aslında sadece kapı görmediğimi düşündüm , o kapılarda sosyal ve politik imgelere iç içeydi aslıda hepsinin kendine göre bir mesajları vardı bizlere, hepsi birşeyler anlatma telaşındaydı sanki .. Benim en çok beğendiklerim  '' New York Metro Duvarları '',''Boyacı Duvarları'' ve '' Çerçeveli Duvarlar '' olduğunu söyleyebilirim. Bu güzel sergi sayesinde artık kapılara farklı bir gözle bakmaya başladım , onların sadece bir kapı değilde aslında bir kültür elçileri olduğunu düşünmeye başladım , değişik bir bakış açısı sanırım :)

Sevgiler
Naz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder